טלפונים: מרכז/דרום: 03-9797797 | צפון: 04-6996666

איתור עסקים לרכישה

איתור עסקים לרכישה הוא למעשה שם קוד לתהליך מקצועי בו אנו מלווים חברות ומשקיעים בעסקאות רכישה של עסקים, חברות ופעילויות.
 איתור עסקים לרכישהבין אם מדובר במשקיע המחפש עסק ראשון לרכישה או עסק בתחום פעילות שאינו קשור לעסקיו האחרים ובין אם מדובר בחברה המחפשת עסקים לרכישה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה, ליווי מקצועי ואיכותי, תורם רבות להסתברות איתור העסק או הפעילות המתאים ולביצוע עסקה טובה.
איתור עסקים לרכישה מתבצע בשל מספר רב של סיבות וגורמים. החל מרצון לאתר עסקת השקעה פיננסית, דרך רצון להיכנס לתחומי פעילות חדשים, ועד רצון לבצע רכישה אסטרטגית כחלק מאסטרטגית הצמיחה של החברה הרוכשת. לכל אחד מהמקרים יש להתאים תהליך מקצועי שיביא את הערך מוסף המקסימאלי לחברה או למשקיע.
 
חברתנו מלווה עסקים, חברות ומשקיעים המחפשים עסקים לרכישה. תהליך האיתור מתבצע כתהליך מקצועי איכותי בשלבים הנתפרים במדויק לצרכי החברה או המשקיע. התהליך מבוסס על ניתוח הסיבות והיעדים שבעסקת הרכישה, ניתוח חברות מטרה פוטנציאליות וסוג העסקה הרצוי, איתור ופניה לחברות מטרה ותחילת תהליך רכישה עד לסגירת עסקה. בין השאר, התהליך מבוסס גם על מערך קשרים עם חברות ועסקים. הניסיון מוכיח כי בניית תהליך מקצועי ואיכותי מעלה משמעותית את הסבירות לאיתור העסק המתאים ולביצוע עסקה טובה והמתאימה לכל הצדדים.
 
 

איתור עסקים לרכישה – שלבים בתהליך


בניגוד למה שלפעמים מקובל לחשוב, איתור עסקים או חברות לרכישה הינו תהליך מורכב והנבנה באופן פרטני לכל עסקה לפי צרכיה. התהליך נבנה בהתאמה אישית בהתאם לצרכים הספציפיים. להלן דוגמא לשלבים מרכזיים בתהליך:
  1. ניתוח הסיבות והיעדים שבעסקת הרכישה

בלא מעט מקרים משקיעים וחברות מחפשים עסקים לרכישה מבלי לדעת מי, מה, איך ולמה. פשוט מחפשים לרכוש. בחלק המקדמי מתבצע ניתוח מעמיק של הסיבות והיעדים העומדים בבסיס הרצון לרכוש. בחלק זה אנחנו מבצעים ניתוח משותף עם הלקוח במטרה להבין את הצרכים, המטרות והאינטרסים שעומדים מאחורי הרצון לבצע עסקת רכישה. בחלק זה נבין, בין השאר, האם מדובר בעסקה פיננסית או אסטרטגית, תחומי פעילות מבוקשים והסיבות, גודל חברה והיקף עסקה.
  1. ניתוח יעדים אפשריים

בחלק זה ולאחר שלמדנו את הסיבות והיעדים, מתבצע ניתוח של היעדים האפשריים וסוגי העסקאות האפשריות והרצויות. בשלב זה אנחנו למעשה מסמנים אזורי מטרה לפי תחומי פעילות וגודל חברה. בסופו של ניתוח זה נקבל מיפוי כללי של סוגי חברות ועסקים המתאימים לרכישה מבחינת הרוכש.
  1. איתור חברות מטרה

בשלב זה ולאחר שהגדרנו את אזורי המטרה אנחנו מבצעים ניתוח שמטרתו סימון חברות מטרה המתאימות לסוג עסקת הרכישה אותה אנו מחפשים. ניתוח זה הוא לרוב ניתוח שוק מקצועי של החברות הפעילות בתחומים המבוקשים והמתאימים להגדרות שנקבעו. בסופו של ניתוח זה נקבל רשימה של חברות מטרה ספציפיות המתאימות ליעדי הרוכש.
  1. פנייה לחברת המטרה

בשלב זה אנו מבצעים פניה לחברת המטרה שאותרה. במרבית המקרים מדובר בפנייה אישית, שקטה ודיסקרטית (הניסיון מלמד כי עסקאות טובות קורות בשקט ומהר). בחלק מהמקרים שם הרוכש הפוטנציאלי אף לא נחשף בפני חברת המטרה. באם חברת המטרה מביעה עניין עקרוני, מתקדמים לסדרת פגישות בהרכבים שונים, הכרות בין הצדדים ומשא מתן להסכם. באם חברת המטרה מביעה חוסר עניין מוחלט, ממשיכים לחברת המטרה הבאה.
  1. משא ומתן וחתימת הסכם

בשלב הזה, נכנסים הצדדים למשא ומתן על מבנה העסקה ותנאיה ולאחר הסכמות עקרוניות אף מתחילים בכתיבת חוזה לחתימה. בשלב זה לרוב מעורבים היועצים המשפטיים של הצדדים. מעורבות של גוף מקצועי נוסף בעל ניסיון עסקי רב בתפירת ההסכם, לרוב מוכיחה את עצמה כבעלת ערך מוסף גבוה.
  1. תנאים מתלים

לעיתים, לאחר חתימת ההסכם, מסכימים הצדדים על מספר תנאים מתלים שרק התקיימותם שלרוב מוגבלת בזמן, תגרום לסגירה סופית של החוזה (Closing).
תנאים מתלים יכולים להיות: השלמת בדיקת נאותות, אישור רשויות כגון מס הכנסה, הגבלים עסקיים ועוד תנאים או אירועים אחרים.
 
בניגוד למה שמקובל לעיתים לחשוב, איתור עסקים לרכישה הוא תהליך מורכב ומקצועי. תהליך שאינו מנוהל באופן מובנה ומקצועי, סביר שלא ייצא לפועל או שייצא לפועל בצורה שאינה מביאה את הערך המוסף הגבוה ביותר שניתן היה להשיג. הניסיון מוכיח כי עסקאות טובות קורות לרוב כאשר תוכננו היטב ואליהם התלווה גורם מקצועי חיצוני. חברתנו מנהלת תהליכים מסוג זה בצורה מקצועית ואיכותית. התהליך מובנה אך מותאם אישית לכל לקוח וכולל את כל השלבים לביצוע עסקה. תהליך שכזה מגדיל משמעותית את הסיכויים לביצוע עסקה עם התוצאות הטובות ביותר.
 
לעמוד הקודם